Pilariharkot
Budjettiriihelle oli tullut talvi. Tällä kertaa auto oli lastattu pilariharkoilla, kuivabetonilla ja reippaalla mielellä. Reipas mieli meinasi tosin kadota logististen ongelmien myötä, sillä laiskuuttamme päätimme ajaa (takaveto)hiacen riihelle asti. Perille tosin pääsi hyvin mutta poispääsy olikin eri homma, sillä oltiin kiinni n. 5m välein. Onneksi belarus pelasti tälläkin kertaa tilanteen. Kuvia tästä operaatiosta ei (onneksi) ole.
Harkojen mallailua. Niitä tuli kaikkiaan 26kpl eli 2kpl per pilari. Viime kerran valut oli onnistuneet hyvin.
Betonia odotellessa.
Raudoitusten harjateräkset taitettiin valujen yhteydessä pilareiden kohdalta pystyyn ja siihen päälle tuli harkot. Nyt nämä harkkojen reiät valettiin täyteen + laitettiin vielä lisäksi yksi harjateräs per pilari, jotta runko saadaan hyvin kiinni perustuksiin.
Vesi piti kantaa ämpärillä joesta, sillä uppopumpun vesiletku oli jäässä. Betonia meni kuitenkin niin vähän että montaa reissua ei tarvinut tehdä. Ilma ei tosin ollut valuhommiin ihan optimi, -1c.
Seuraavalla kerralla alkanee rungon rakentaminen tai riihen välikaton pudottaminen + noston valmistelu.